"O marzeniach trzeba mówić głośno i otwarcie, bo nigdy nie wiesz kiedy spotkasz ludzi, którzy pomogą Ci je zrealizować."

poniedziałek, 19 czerwca 2017

Życie

 "Świat jest tak piękny, tak pełen miłości i moralnej głębi,
 że nie ma sensu oszukiwać się ładnymi historyjkami,
na których poparcie mamy niewiele dowodów.
Wydaje mi się, że o wiele lepiej spojrzeć Śmierci w oczy
 i każdego dnia odczuwać wdzięczność za te krótkie,
lecz wspaniałe chwile dawane przez życie."
                                                                                 Carl Sagan

 Życie... 
Chwile, dotyk, smak, powiew wiatru na policzku 
łzy, radość, piasek pod stopami, 
ból, euforia,
słońce, deszcz, tęcza
kwiaty, motyle
miłość, nadzieja, siła
upadki, sukcesy, 
 rozczarowania, zdrady, 
przyjaźnie
Życie...


Czy doceniamy, czy w ogóle dostrzegamy to, że żyjemy??
że każdego dnia możemy cieszyć się porankiem
nawet wtedy, gdy chcemy zamordować budzik, 
że możemy jeść, pić, samodzielnie się ubrać,
pójść do pracy,
zmoknąć w ulewnym deszczu,
wkurzyć się na tłok w autobusie, lub na korek na drodze
że cierpimy, że kochamy 
Czy dostrzegamy, że mamy bezcenny dar jakim jest życie?


Byłam w kinie... 
Film... rzekłabym, jak film
Ani oskarowy, brak powalającej obsady, 
akcji i napięcia raczej brak...
A jednak poruszył mnie.. 
dał do myślenia, 
skłonił do pisania 


Otrzymaliśmy bezcenny dar - dar życia
Różne ono jest. 
ale je mamy... 
Żyjemy 
i każdego dnia w bonusie dostajemy 
dodatkowe cuda, obok których przechodzimy obojętnie
nie dostrzegając ich, lekceważąc,
powalając im minąć...


Nasze myśli skupione na wielkich celach,
wielkich sukcesach,
wielkich porażkach
nie pozwalają nam dostrzec tego,
że przecież żyjemy
że każdego dnia mamy miliony powodów do radości,
do wdzięczności



A gdyby tak spojrzeć na świat, na życie
od nowa??
Zachwycić się najpierw sobą
tym jacy jesteśmy cudowni, jacy jedyni i niepowtarzalni
Jak wiele mamy w sobie talentów i piękna,
Jak to, że jesteśmy wpływa na życie innych,
jak ich ubogaca, uszczęśliwia


Później wsłuchać się w świat,
śpiew ptaków za oknem,
poczuć zapach świeżo skoszonej trawy,
poczuć dotyk słońca na policzku,
dostrzec motyla na kwiatku,
zatrzymać na 2 sekundy kawę w ustach aby poczuć jej smak


Zatrzymać się na chwilę w codziennym pędzie i zachwycić tym,
że oto został nam dany kolejny dzień
uśmiechnąć się do mijanej na ulicy nieznanej osoby
i powiedzieć: "Dzień dobry - miłego dnia"


Zamiast po pracy wyliczać listę rzeczy do zrobienia
odgrzać kupione w sklepie pierogi
 i zabrać siebie na duże lody czekoladowe
pójść na łąkę i pochodzić boso po trawie
pohuśtać się na huśtawce nie bacząc na to,
że będą na nas dziwnie patrzeć


Żyć...
czuć, dostrzegać,
cieszyć się,
płakać,
krzyczeć...


Nie pozwalać aby inni przeżywali za nas nasze życie
a do tego jeszcze narzekali,
że nie jest ono idealne ;-)))


 Praktykuję wdzięczność
Zrobiłam sobie "słoik wdzięczności"
i uczę się
Tak - uczę się - być wdzięczna


wdzięczna za mój talent, 
wdzięczna za moich klientów (także tych marudnych),
wdzięczna za moje dzieci (nawet gdy chcę je udusić),
wdzięczna za moje koty (nawet gdy drapią mój narożnik),
wdzięczna za moich przyjaciół,
wdzięczna za doświadczenia, które dały mi siłę,
wdzięczna za wyzwania, które stawia przede mną życie,

Wdzięczna za każdy dzień, który udaje mi się przeżyć

Gdy widzę jak wiele osiągnęłam, 
jak wiele moich marzeń dałam radę zrealizować,
jak wiele dobra posiadam, 
jak wiele dobra każdego dnia otrzymuję od 
ludzi, którzy mnie otaczają
 Ile szczęścia zgromadziłam
Jak daleką drogę przeszłam
ile szczytów zdobyłam
Przepełnia mnie wtedy wzruszenie i wdzięczność
a ta z kolei przeradza się w szczęście 


"Bądź wdzięczny za trudne chwile. One pozwalają ci się rozwijać. Bądź wdzięczny za swoje ograniczenia, ponieważ one dają ci szansę na poprawę. Bądź wdzięczny za każde nowe wyzwanie, ponieważ ono buduje twoją siłę i charakter. Bądź wdzięczny za swoje błędy. Przekazują Ci cenne lekcje."



To chyba tyle na dziś...
Prowodyrem dzisiejszego posta był...
słoik ;-))) i film
Słoik jest tylko mój
ale film Wam gorąco polecam...

Film na zamyślenie, na zatrzymanie,
 na odpoczynek,
i odkrycie oczywistych oczywistości ;-)))
"Ponad Wszystko"


"5 warunków koniecznych do spotkania z samym sobą:
Pozwalam sobie być tym, kim jestem, 
zamiast czekać, aż ktoś inny zdecyduje, gdzie i kim mam być.
Pozwalam sobie czuć to, co czuję,
 zamiast czuć to, co inni czuliby na moim miejscu.
Pozwalam sobie myśleć to, co chcę, oraz daję sobie prawo do mówienia tego na głos lub nie
, w zależności od tego, czy taka jest moja wola, czy nie.
Pozwalam sobie podejmować ryzyko, jeśli mam taką ochotę,
 pod warunkiem, że to ja zapłacę za to cenę.
Pozwalam sobie szukać tego, co świat może mi zaoferować,
zamiast czekać, aż ktoś da mi na to pozwolenie".
Jorge Bucay

8 komentarzy:

  1. Wspaniały wpis. W dzisiejszych czasach ludzie są zaganiani (nie piszę ze swojej perspektywy, bo jakiś czas temu z tego zagonienia się wypisałam) i nie zauważają piękna wokół. Skoncentrowani na tym, czego im brakuje, nie dostrzegaja tego, co mają. Nie dostrzegaja też małych codziennych cudów wokół... Trochę to smutne...
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie a świat mógłby być o tyle piękniejszy gdybyśmy potrafili cieszyć się z drobiazgów...
      Dziękować za to co mamy zamiast żądać wciąż więcej i więcej ;-)))

      Usuń
  2. Zgadzam się z Tobą Brujtko. O filmie czytałam, teraz dzięki Tobie obejrzałam zwiastun i nabrałam ochoty obejrzeć :))
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzyj... naprawdę warto ;-)))
      i napisz jakie na Tobie zrobił wrażenie ;-)))

      Usuń
  3. Piekny wpis. Dobrego dnia Ci zycze

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wpis :) Od kiedy zostałam mamą jeszcze bardziej cieszę się z każdego dnia. Dzięki dzieciom jeszcze bardziej można dostrzec piękno tego świata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powaliłaś mnie tym wpisem "na kolana". Jesteś Wielka !!! Dziękuję za ten wpis. Pomysł ze słoikiem wdzięczności - bardzo dobry, by stawać się coraz lepszym i nie narzekać. To prawda - słoik jest Twój, ale chyba nie będziesz miała nic przeciwko temu, bym i ja sobie stworzyła coś podobnego? Film chętnie obejrzę i zapisuję , bo muszę go obejrzeć ! Ściskam i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. A u Ciebie tyle mądrości:) I świetny pomysł z tym słoikiem:)

    OdpowiedzUsuń


Dajesz mi swój czas - najhojniejszy dar ze wszystkich Dziękuję ;-)))

Stampin Royalty

Stampin Royalty

Digi - Scrap

Digi - Scrap

W Magicznej Kartce

W Magicznej Kartce

od Marty z Harem Soutache, Avrea, Chopiniada

od Klub Kota Jasna8

Pastelowe Candy u Moni

Pastelowe Candy u Moni
14.02.2015

Mikołajek w Palmogrodzie

Mikołajek w Palmogrodzie
Wygrałam i jeszcze za gaulstwo dostałam ;-)))

2gie urodziny

2gie urodziny
15.02.2015

Zielone Candy

Zielone Candy
Wygrałam!!

Pracowania Ajm

Pracowania Ajm
WYGRAŁAAAAM

Candy u Pająka

Candy u Pająka
Dostałam Nagrodę Specjalną!!

Wyróżnienie w ScrapGangu

Wyróżnienie w ScrapGangu

Herbaciane Candy

Herbaciane Candy
WYYYGRAŁAAAM ;-))))))

Candy niespodzianka

Candy niespodzianka
28.02.2014

Walentynkowe Candy

Walentynkowe Candy
WYGRAŁAM

Łączna liczba wyświetleń